Rolety do biura – jak stworzyć komfortowe miejsce do pracy? 

Rolety do biura – jak stworzyć komfortowe miejsce do pracy? 

Efektywność i komfort pracy w biurze w dużej mierze zależy od odpowiednio zaaranżowanego wnętrza. To w biurze pracownicy spędzają większość dnia, to tam prowadzą rozmowy i podejmują ważne decyzje. Jednym z kluczowych elementów, które mają wpływ na jakość pracy, jest odpowiednia kontrola światła dziennego. 

W tym artykule pokażemy Ci, jakie rolety najlepiej sprawdzą się w biurze, jakie materiały i kolory wybrać oraz jak dopasować rodzaj rolet do różnych przestrzeni biurowych, aby stworzyć środowisko sprzyjające efektywnej pracy. 

Jakie rolety wybrać do biura? 

Rolety do biura powinny spełniać dwie podstawowe funkcje: estetyka i funkcjonalność. Oto kilka rodzajów rolet, które doskonale sprawdzają się w przestrzeniach biurowych. 

Rolety dzień i noc 

Rolety dzień i noc to jedno z najbardziej uniwersalnych rozwiązań do biura. Przemiennie ułożone pasy przezroczystego i nieprzezroczystego materiału pozwalają na precyzyjną regulację ilości światła wpadającego do pomieszczenia. 

Rolety dzień i noc są idealne do: open space, sal konferencyjnych, biur menadżerskich, przestrzeni wspólnych; 

Rolety plisowane 

Plisy to estetyczne i funkcjonalne rozwiązanie, które cieszy się coraz większą popularnością w biurach. Plisy składają się z harmonijkowo złożonej tkaniny, która może być regulowana zarówno od dołu, jak i od góry, co pozwala na kontrolowanie ilości światła o każdej porze dnia. 

Rolety plisowane są idealne do: recepcji, gabinetów, sal konferencyjnych; 

Rolety zaciemniające 

Rolety zaciemniające, nazywane również roletami blackout, to doskonały wybór do pomieszczeń, w których niezbędne jest całkowite lub częściowe zablokowanie światła. Sprawdzają się szczególnie w salach, w których wyświetlane są np. prezentacje multimedialne. 

Rolety zaciemniające są idealne do: sal konferencyjnych, gabinetów, pomieszczeń do wideokonferencji; 

Żaluzje drewniane 

Drewniane żaluzje to bardzo eleganckie i praktyczne rozwiązanie do biur, które charakteryzuje się wysoką funkcjonalnością. Żaluzje pozwalają na precyzyjną regulację światła, jednocześnie zapewniając nowoczesny i minimalistyczny wygląd. 

Żaluzje drewniane są idealne do: open space, biura typu open, sal konferencyjnych; 

Kolory i materiały – jak wybrać odpowiednie do biura? 

Kolorystyka i materiały rolet mają ogromny wpływ na atmosferze w biurze. Dobrze dobrane rolety mogą poprawić komfort pracy i pozytywnie wpłynąć na nastrój pracowników. 

  • neutralne kolory takie beż, biel, szarość i grafit są uniwersalne i ponadczasowe. Wprowadzenie ich do biura sprzyja koncentracji i pomaga stworzyć harmonijne, spokojne wnętrze; 
  • kolory akcentowe sprawiają, że pomieszczenie nabiera charakteru i energii, mogą pozytywnie wpłynąć też na nastrój pracowników. To przede wszystkim zieleń, pomarańczowy czy niebieski; 
  • materiały antystatyczne i łatwe w czyszczeniu zdecydowanie poprawiają funkcjonalność rolet w biurze, szczególnie kiedy pracuje w nim wiele osób; 
  • ekologiczne materiały, takie jak len, bawełna czy materiał z recyklingu, nie tylko dobrze wyglądają, ale poprawiają również wizerunek firmy w ramach dbania o środowisko naturalne; 

Jak dopasować rolety do różnych pomieszczeń biurowych? 

Każde biuro jest inne, dlatego ważne jest, żeby wybór rolet był dostosowany do specyfiki pomieszczenia. Nasi eksperci przygotowali dla Ciebie kilka wskazówek, dzięki którym łatwiej będzie Ci wybrać rolety do różnych przestrzeni biurowych. 

Open Space 

W przestrzeni open space, gdzie pracuje wiele osób, istotne jest zapewnienie równomiernego oświetlenia. Wybierając rolety do open space, warto postawić na stonowane kolory, które sprzyjają koncentracji i nie rozpraszają uwagi. Idealnym rozwiązaniem będą rolety dzień i noc oraz rolety plisowane

Gabinety 

W gabinetach, gdzie odbywają się spotkania biznesowe i rozmowy z klientami, warto zadbać o elegancki wygląd wnętrza i prywatność. Doskonale sprawdzą się tu rolety rzymskie oraz drewniane żaluzje – dodadzą wnętrzu prestiżu, jednocześnie zapewniając komfort. 

Sale konferencyjne 

Najczęściej odbywają się w nich prezentacje, szkolenia i spotkania zespołowe. Ważne jest, żeby w takich pomieszczeniach rolety dawały możliwość całkowitego zaciemnienia podczas wyświetlania prezentacji multimedialnych. Najlepszym rozwiązaniem będą więc rolety zaciemniające lub rolety elektryczne sterowane zdalnie. 

Recepcja i pomieszczenia socjalne 

W recepcji i pomieszczeniach socjalnych warto postawić na przytulną i przyjazną atmosferę. Idealnym wyborem będą rolety w ciepłych, neutralnych barwach, które wprowadzą do wnętrza odrobinę ciepła. Świetne będą tu rolety materiałowe lub rolety rzymskie

Wybór odpowiednich rolet do biura to duża odpowiedzialność. Rolety nie tylko zapewniają optymalne warunki oświetleniowe, ale mogą też wpływać na estetykę wnętrza czy nastrój pracowników. Dlatego przed wyborem warto skonsultować się ze specjalistą, który pomoże Ci dobrać rolety do każdego z pomieszczeń. 

Zobacz naszą pełną ofertę i skontaktuj się z nami – porozmawiamy o Twoich potrzebach i znajdziemy najlepsze rozwiązanie!